• Zápis 2024

• Čtvrtek 18. 4. 2024

Děkujeme všem rodičům za přízeň. Máte moc šikovné děti a nás těší, že můžeme otevřít 2 první třídy po cca 18 prvňáčcích. S dalšími informacemi včetně oficiálního rozhodnutí (děti pod registračním číslem) počítejte na konci příštího týdne.

• SRPDŠ

• Pondělí 15. 4. 2024, návštěvní den

Schůzky se konají v kmenových učebnách v době 16.00 - 17.30 hodin. Schůzka třídních důvěrníků proběhne ve sborovně školy (1. poschodí) od 16.30 hodin.

• Rozhodnutí

• Rozhodnutí o přijetí do studijní třídy

Na základě přijímacího řízení vydal ředitel školy "Rozhodnutí o přijetí do studijní třídy" (6. A) od školního roku 2024/2025.

Rozhodnuti_o_prijeti.pdf

• Kde je Karel?

• Londýn, 2. - 7. 4. 2024

Cíl mise:                               nalézt Karla, britského panovníka Charlese III.

Časové určení:                   2. –7. 4. 2024

Místo určení:                     jižní Anglie, Velká Británie

Záznam mise:

2. 4. 2024

41 agentů pod vedením 3 supervizorů ZŠ náměstí Varnsdorf se infiltrovalo na území Velké Británie.

3. 4. 2024

První nejpravděpodobnější lokace výskytu hledané osoby – Londýn. Průzkum vybraných míst bohužel bez pozitivních výsledků. Zázemí pro agenty poskytli britští spojenci, rodiny s výbornými kulinářskými dovednostmi.

4. 4. 2024

Po večerním prokonzultování strategie a ranním nácviku anglických slov a frází v místní škole se celá skupina přemístila do přímořského městečka Portsmouth. Ani prohledání přístavu, útrob lodi Victory a námořního muzea nepřinesly žádné změny.

5. 4. 2024

Bylo jasné, že je nutné změnit strategii – výprava do pašeráckého městečka Hastings. Důkladný průzkum spletitých jeskynních chodeb a krásných skalních útesů Beachy Head a Seven Sisters ale opět k ničemu nevedl. Ve skupině se šířily obavy, že mise nebude splněna.

6. 4. 2024

Závěrečná porada a jazykový výcvik byl velmi intenzivní. Karel se musí nacházet ve městě Brighton. Nebylo pochyb. Nákupní centrum, historické uličky a molo s kasinem již úspěch zaručil. Karel byl nalezen a fotografie pořízena. Mise úspěšně splněna. Návrat na centrálu ve Varnsdorfu.

Mgr. Jana Skořepová (supervizor mise)

Níže naleznete podrobnější záznamy mise a dojmy agentů:

„V úterý jsme vyjeli od naší základní školy do Anglie. Po naší dlouhé cestě autobusem a trajektem jsme se ve středu ještě před ubytováním do rodin podívali do hlavního města jménem Londýn. Každý den ve večerních hodinách jsme se vraceli k rodinám, kde jsme měli každé ráno snídani a takzvaný obědový balíček do školy, který se skládal většinou z namazaného toustu, šunky a sýru, dále mini chipsy a nějaká sušenka či ovoce. Večer pak večeře a nějaký menší dezert. Od čtvrtka do soboty jsme absolvovali 3 hodiny výuky anglického jazyka s rodilými mluvčími. Ve čtvrtek jsme se jeli podívat do městečka Portsmouth, kde jsme se dokonce projeli na lodi v místním přístavu a navštívili loď Victory a viděli loď Warrior.

V pátek jsme se jeli podívat do městečko Hastings a do pašeráckých jeskyní (Smuggler’s Adventure) a pak do nejhezčích míst jižní Anglie – k vápencovým skaliskům Seven Sisters a Beachy Head. Sobota byla náš poslední den v Anglii a čekal nás návrat domů. Ještě v podvečerních hodinách jsme se jeli podívat do Brightonu, kde jsme podnikli menší procházku.  Pak jsme měli možnost osobního volna na Brighton Pier, kde jsme mohli uskutečnit nákupy. Kolem šesté hodiny večer jsme se vraceli zpět do ČR. Z Anglie do Francie trajektem, po trajektu zase autobusem přes Nizozemsko, Belgii a Německo jako cestou do Anglie. Nakonec jsme dojeli zpět do Česka.

Děkujeme za krásné přípravy a organizaci celému CK Royal, paní organizátorce Sharon v Anglii, která nás ubytovala, paní průvodkyni Mileně, pánům řidičům a autobusové společnosti Joly, panu učiteli Patrikovi Kloudovi, paním učitelkám Janě Skořepové a Petře Novotné, a panu řediteli Václavovi Zemlerovi. Jedno VELKÉ DÍKY za tento zážitek.“

Nikola Dandová, 9. B

„V Anglii se nám líbilo, podnikli jsme mnoho zajímavých výletů. První den jsme byli v Londýně. V Londýně se nám to moc líbilo. Byli jsme v muzeu Madame Tussauds, potom jsme šli do čínské čtvrti, moc se nám tam líbilo. Po čínské čtvrti jsme zamířili směr město, kde jsme šli na nákupy. Po nákupech jsme se vypravili směr Big Ben. Vidět Big Ben poprvé v životě naživo bylo tak nádherné. Pak jsme šli na London Eye a pak zpět k autobusu.

Další den jsme jeli do přístaviště, kde kotvila Victory, stará loď. Koupili jsme si suvenýry a šli na prohlídku Victory.

Další den jsme jeli do muzea. Muzeum bylo v jeskyních, byly moc hezké. Pak jsme jeli na Seven Sisters, kde jsme měli štěstí, protože byly otevřené schody na pláž. Tam se nám to líbilo nejvíc. Po Seven Sisters jsme jeli k rodinám. Tam jsme si sbalili na odjezd domů.

Ještě v sobotu ráno jsme šli do školy, kde jsme dostali anglické diplomy. Po škole jsme jeli na výlet vlakem do Brightonu, moc se nám tam líbilo. Pak pro nás přijel autobus a jeli jsme na trajekt a zpět směrem domů do ČR.

Pobyt v Anglii se nám moc líbil!“

Karolína Svobodová a Lili Tran (8. A)

„Zájezd se mi moc líbil, bavilo mě to, a i ve škole to byla zábava. Určitě budu mít mnoho krásných vzpomínek 😊“

Kristýna Vacková (9. A)

„Letošní výlet do Anglie byl velmi super. Naučila jsem se spoustu nových věcí a také komunikovat s lidi. Ano byly tady špatné chvíle, ale kvůli nim jsem se posunula dál a už se tak nebojím komunikovat. Mám pocit, že jsem se trochu naučila výslovnost kvůli rodině, u které jsme byli, ale také kvůli škole, kam jsme chodili. Památky v Anglii jsou úplně něco nového, všechny mají svůj příběh, a to je na tom to nejhezčí. Také ovšem architektura tam je úplně překrásná. A tímhle bych to ukončila.“

Simona Křížová (7. A)

„Tento výlet mi dal mnoho zážitků, vzpomínek a suvenýrů. Výlety byly úžasné a ráda jsem poznala krásy Anglie. Nejvíce se mi líbilo na útesech a u moře. Výuka anglického jazyka mi přinesla lepší výslovnost, a to že se nemám bát mluvit. Ubytování v rodinách bylo lepší než v hotelu, měli jsme moc hodnou paní, které děkujeme za to, jak se o nás postarala. Zkrátka to tu bylo moc hezké a ráda bych se sem znovu jednou vrátila!“

Nela Šišuláková (9. A)

„Zájezd do jižní Anglie, až na dlouhou cestu, jsem si moc užila. Odpolední program byl krásný, líbily se mi všechny výlety, nejhezčí byla celodenní prohlídka Londýna a Seven Sisters…Moc jsem si to užila.“

Yvetta Slánková a Kristýna Duchačová (7. A)

„Milé dámy a pánové, napíšeme vám něco o výletě do Anglie. Nejvíce se nám líbilo London Eye, protože z něj byl krásný výhled na celé město. Také nás uchvátily útesy Beachy Head a Seven Sisters (byl tam krásný výhled na moře). Jsme rády za příležitost vidět a poznat Anglii.“

Eliška Rašínová a Patricie Němcová (7. A), Hana Zemlerová (6. A)

„V Anglii se mi nejvíce líbily Beachy Head a Seven Sisters a prohlídka námořnické Anglie. V rodinách jsme se dobře pobavili. Mají tam i dobré sladkosti. Nejvíce se mi líbilo v kasině.“

Petr Danda (7. B)

„V Anglii se mi nejvíce líbily Beachy Head a úžasné bojové lodě. Všechno se mi líbilo, ale tyhle věci, které jsem teď vypsal, byly úplně top. Cesty jak trajektem, tak autobusem byly dost dlouhé, ale vydržet se to dalo. Někdy jsem se na ty cesty těšil, a někdy fakt ne. Moc nemusím metro, ale věřím, že ostatním by se líbilo. Ten vlak byl za mě lepší.“

Richard Pianka (7. B)

• Den otevřených dveří

• Středa 3. dubna 2024

Středa 3. dubna 2024 – dveře školy dokořán, za otevřenými dveřmi učeben čilý ruch. Tu výtvarničení, kousek vedle prodej výrobků, herna školní družiny, živá hudba, ejhle – bílé pláště – hm, chemické pokusy, slovní hrátky, z pohádky do pohádky, virtuální realita, dokonce překážková dráha a kruhový trénink. To vše a mnoho dalšího bylo součástí nabídky školy v rámci dne otevřených dveří. Aby toho nebylo málo, hned za vstupními dveřmi žáci školy „lákají“ na vystoupení – „rytmické hraní na tělo“, „Popletený Večerníček“, píseň „jazykolamy“. O „Dni“ ještě více ve fotogalerii.

S přáním příjemných již jarních dnů kolektiv školy